Nordisk historia iFokus

Nordisk historia

Etikett: böcker-book-artiklarna-articles
Läst 1697 ggr
dragonstar
0

Vil läsa Eddan

Hej

Jag vill läsa de olika berättelsenra från Eddan, Hur allt skapades vad de olika gudanrna gjorde och allt sådant.

Nu undrar jag vad det finns för böcker som är bra när jag vill läsa detta?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

moondancer
0

Vet att jag har sett någa översättningar på antikvariat, så jag föreslår att du går till ett bibleotek och frågar där.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

dragonstar
0

Ja jag tänkte att jag får göra de sen när ajg har vägarna förbi där. =)

Var mer om någon hadde något bra tipps på en specifik bok =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Fylgja
0

Jag har Snorres Edda. Den går att beställa nånstans, tyvärr vet jag inte var (fick den i födelsedagspresent), men det borde gå att söka upp den på nätet. Tror min blev beställd genom en bokhandel. Rätt bra bok. Gjorde mig fasligt sugen på att lära mig isländska ;) Misstänker nämligen att man skulle förstå poesin på ett annat sätt då. Lycka till!

Fylgja
0

Jag har Snorres Edda. Den går att beställa nånstans, tyvärr vet jag inte var (fick den i födelsedagspresent), men det borde gå att söka upp den på nätet. Tror min blev beställd genom en bokhandel. Rätt bra bok. Gjorde mig fasligt sugen på att lära mig isländska ;) Misstänker nämligen att man skulle förstå poesin på ett annat sätt då. Lycka till!

Effie
0

Jag har både Snorres Edda och Poetiska Eddan, i någon klassikerutgåva. De finns säkert att hitta. Och antikvariat finns på nätet (antikvariat.net, bokborsen.se, boknatet.com. )

Visst går det. Om inte annat, så går det galet