Förbrättra sidan!
Hej alltihoppa!
Jag är lite upptagen och sidan har varit lite död på sistone. Har ni förslag?
till exempel: vad ska vi prata om/några ämne/vad jag kan göra bättre…jag har bestämt att jag ska förska lite mer innan att skriva artiklarna så att vi får lite synpunkter från olika böcker eller historiatidningar.
Skriv Skriv Skriv!
I English:
Hi guys!
the site is a little bit dead and I'm very busy right now. Do you have any suggestions?
for example: what are we going to talk about/some topics/what I can do better…I have decided that I will research a little bit more before writing my articles to get more points of view from different books and magazines.
Write Write Write!
- Redigerat 2021-01-08 11:24 av Niklas

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att skriva artiklar om nordisk historia måste ju vara jättesvårt.
Det kanske är lättare att ställa frågor och se vad folk svarar. En del kan så fantastiskt mycket att man häpnar. Då kanske man får veta sånt som inte går att hitta i en historiebok eller på internet.

Det är inte svårt. Det handlar om att skriva om historia som är gemensam för de 5 länderna eller om en av dem. Det är bara tidskrävande och just nu har jag mycket att ta hand om men jag ska försöka hitta mera saker som man inte kan läsa direkt i böcker och tidningar. Tack för din synpunkt :)

Det är inte så märkvärdigt att skriva olika artiklar inom ämnet. Men området är mycket stort och mina forskningar så pass djupa att det måste vara mycket snäva område. Om jag ska skriva i ett vidare begrepp kan jag inte skriva kortfattat utan det skulle bli många sidor text. Jag har ju tidigare skrivit många olika artiklar i olika sammanhang och hålit många föreläsningar inom olika kulturhistoriska ämnen och med speciell betoning på Sverige och Finland.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sånt som redan är uttjatat är naturligtvis inte svårt att skriva om. Då syftar jag på diverse kungar, krig o dyl. Koncentrationen på den delen av historia under min skoltid kunde ha slagit ihjäl intresset fullständigt.
Svårigheten ligger väl snarare i att lyfta fram det okända och rätta till några av alla fel och missförstånd som spridits. Det är ofta till synes små detaljer, som kan visa sig värdefullt att få kännedom om.