Nordisk historia iFokus

Nordisk historia

Etikett: allmänt
Läst 1191 ggr
birdie86
0

Sommar med Historia!

Hej hej till alla er!

Jag vill veta hur var sommaren för er! Jag har varit i Finland och i Danmark och läst mycket om förhistoria! Vad gjorde ni? Hade ni några "historiska" upplevelser?

In english:

Hello to everyone!

I want to know how was your summer! I have been in Finland and in Denmark and I have studied a lot about pre-history! What have you done? Did you have some "historical" experiences?

[lucke]
0

Besökt en forngård i Hälsingland och så ett par grottor, vilket man väl får räkna som historisktGlad. Just det, jag var nere i en gruva i Bergslagen också. Och så har jag läst en del historietidningar, det är himla intressant!

Mark
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Studerat fäbodliv bl a, som framgår av annan tråd! Ingen mer som är intresserad av detta förresten?

Bjornen
0

Jag har guidnat ett antal historiska vandringar och i morgon lördag har jag en fäbodvandring från Bocksjön till Tovabo i allra sydligaste Hälsingland. Bocksjön är ett finnboställe från omkring år 1600 och Tovabo en gammal fäbod. Vi ska bland annat titta på rester efter "klöveress", en ålkista, liggresemilegrunder, skogsbosättningen Kolbacken och grunder efter bosättningar och fäbodbyggnader.

Förstås har jag forskat en hel del både något arkivstudier samt olika egna upptäktsvandringar.

Jag har också försökt samla in mycket fakta om svenska äventyr i Ukraina.

Mark
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Önskar jag kunde vara med!