Nordisk historia iFokus

Nordisk historia

Etikettallmänt
Läst 1555 ggr
Mitralis
0

Murberget Härnösand

Igår så var jag med mamma och pappa på ett Friluftsmuseum i Härnösand.
Det var mycket intressant och det var tidsenligt klädda personer i nästan varje gård som berättade om allt möjligt. Vi hade turen att få personlig guidning i nästan alla gårdar och det var mycket givande.

I skolan så var det undervisning mellan 13-14:30. Jag tänkte försöka smyga till mej en liten titt, men se det gick inte. Jag fick en utskällning att jag var sen och sedan så fick jag läsa första raden i andra stycket om att man inte skall komma för sent. Sedan så blev det bara till att sätta sig i bänken. Men jag satte mej före fröken sa att jag fick det så jag fick resa mej och sätta mej igen. Sedan så frågade hon efter de fyra räknesätten och ingen av oss kom på vilka de var. Vi fick även sitta och skriva på griffeltavla. Mamma och pappa hade inte följt med upp utan satt utanför så de hade ingen aning om att jag hade fastnat i en lektion. Att bara resa sig upp och gå var inte att tänka på, det vågade jag inte. Det var bara att vackert sitta kvar tills jag kom på att jag kunde räcka upp handen och fråga om jag fick gå för att hjälpa pappa att mylla pärerna. Då fick jag gå. Men hon skulle prata med mamma och pappa om att jag både kom sent och gick tidigt. Jag blev nästan lite spak Glad

Vi fick även berättat för oss om en kyrka som var byggd efter medeltida förelaga och vad alla bilder i kyrkan betyder. Jag blev faktiskt lite sugen på att läsa Bibeln bara för att hon berättade så bra.

birdie86
0

Hej!

tack så mycket för din fina beskrivningen :D jag är på en kurs i Danmark nu och vi tittar på så många saker, jag hoppas att jag kommer att ha tid med att skriva om alla XD

MegN
0

Vilken kul och sträng skolfröken, och så är jag imponerad av att du kom på det där med att mylla pärer SkrattandeSkrattandeSkrattande.

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Jo, jag fick tänka hårt, mycket och länge innan jag kom på det Skrattande Att bara resa sig upp och gå var otänkbart och jag ville gärna säga någonting som var lite tidsenligt, så att säga…